Birbiriyle uyum içinde çalışan parçalar bir araya getirilerek komponentler bunlarda bir araya getirilerek makinalar oluşturulur. Örneğin İş makinalarında ekskavatörleri göz önüne alalım. Ekskavatörler; güç üretimi için motor, motor gücünü hidrolik olarak diğer sistemlere aktarmak için hidrolik pompa, makinanın yürümesi için yürüyüş takımları, kazma ve koparma v.b. işleri yapmak için ise arm, boom, kova ve silindirler den oluşur. Aslında bütün bu sistemler yakıtın yanmasıyla elde ettiğimiz gücün işe dönüştürülmesi için tasarlanmıştır.
Nasıl mı? Sisteme daha detaylı bakalım isterseniz; piston üzerinde yakıtı patlatarak oluşturduğumuz gücü motor krankına aktarırız, krankın aldığı bu gücü dönme hareketiyle hemen önünde bağlı olan hidrolik pompa şaftına aktarırız. Hidrolik pompa dönmeye başlayarak hidrolik yağda bir basınç oluşturur ve bu basıncı valfler ve hidrolik hortumlar aracılığıyla makinanın yürümesi için yürüyüş grubuna, kazı ve sökü yapmak içinse arm boom ve kova silindirlerine iletiriz.
Sistemin mantığı basit ama markaları marka yapan, bütün bu ekipmanları en uzun ömürlü ve en uygun fiyatla müşteriye sunmaktır. Elbetteki bu, çok ciddi araştırmalar ve teknoloji sayesinde elde edilir. Dünyada birkaç işmakinası firması makinasının bütün aksamını yedekparçasına kadar tasarlar. Bunlardan biride Komatsu’dur.
Komatsu cirosunun çok ciddi bir kısmını Ar-ge çalışmalarına ayırır ve iş birliği yaptığı firmaların tamamı konusunda Dünya lideridir. Örneğin makinasında tasarladığı ve kullandığı keçeler genellikle Nok tur. Nok konusunda dünya lideri firmalardandır. Bu örnek dahi Komatsunun Kalite için kısa vadeli maliyetten kaçmadığını gösterir. Ürünleri ucuz üretmek zor değildir. Kullandığınız malzemeleri düşük kalite kullanarak maliyetleri çok aşağılara çekebilirsiniz. Ama müşterinize kaliteli bir ürün sunamaz ve büyük marka olamazsınız.
Neden Orijinal yedekparça; Makinayı meydana getiren parçalar imalat aşamasından önce en ince aytrıntısına kadar tek tek tasarlanır.
Bu parçalar tek başına çalışmadığı için mutlaka eş çalışacağı parçalarla birlikte tasarlanmak zorundadır.
Örneğin motor kısmında kranka bakalım; Piston, piston kolu aracılığıyla kranka bağlanır ve piston kolu krank üzerinde çalışır.Eğer biz piston koluyla krank arasına yataklamalar koymasaydık piston kolu ve krank birbirine sürterek çok kısa sürede aşınacak ve bunları değiştirmek zorunda kalacaktık.